RKL for Canadian Customers Using SUNCOR and GlobalPay
Subject: RKL for Canadian Customers Using SUNCOR and GlobalPay
Attn: NEE Service Managers and DSS Subcontractors
Please be advised that we are now able to perform SPOT M3 RKL in Canada for two acquirers:
- One has specific SUNCOR KEYS and the other will be GLOBAL PAYMENTS (realizing that multiple customer sites will be using GLOBAL PAYMENTS)
- For both acquirers we can also RKL a previously factory injected SPOT
- Currently for GLOBAL PAYMENTS the keys will get loaded on the global server the following day, so debit will start working the next day once the key exchange is performed at the POS (for that particular SPOT)
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Here are some very important details:
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- Technicians MUST provide these details to the GVR help desk when doing an RKL:
- The SPOT PPN # (the serial number on the Advanced SPOT Maintenance Tool)
- Hash #
- Please note the SPOT MAINTENANCE TOOL will drop the alpha character in front of the GVR technician number (for example, if a tech number is A12345, the technician must drop the letter and enter just the numeric characters 12345). The help desk will also be required to do this at their end
- If it is SUNCOR or GLOBAL PAYMENTS the keys are required, the technicians are expected to know that
- Any SPOT to have RKL must have SPOT SOFTWARE version 50.2.13 or HIGHER
- The file name for GLOBAL PAYMENTS KEYS at the GVR help desk is GLPYO
Please contact Mohammed Hafiz at [email protected]if you have any questions.
Best regards,
Nama Namasivayam
Sujet: RKL Pour Clients Canadien utilisant Suncor ou Globalpay
Attn: Directeur de service NEE et sous contractant DSS
Soyez avisez que nous sommes maintenant capable de faire du ‘’Remote key loading’’ (RKL) dans les spot display M3 au Canada pour ces deux acquéreurs :
- Un, a ses clef spécifique SUNCOR et l’autre sera pour GLOBAL PAYMENTS (Réalisant qu’une multitude de client utiliserons GLOBAL PAYMENTS)
- Pour les deux acquéreurs nous pourrons tout de même recharger les clefs d’injection précédentes d’usine du spot.
- Normalement, pour GLOBAL PAYMENTS les clefs seront téléversé sur le serveur de Global le jour suivant, Donc, le débit commencera à fonctionner le jour suivant au moment ou un échange de clef sera faite entre le système POS et le spot en question.
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Voici donc quelques détails vraiment important:
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- Les techniciens DEVRONT fournir ces informations au centre d’aide de GVR quand ils performeront un RKLÂ :
- Le numéro PPN du spot display en question (Numéro de série que vous trouverez sur le ‘’Advanced SPOT Maintenance Tool’’)
- Le numéro de Hash #
- Prendre note que pour le ‘’SPOT MAINTENANCE TOOL’’, il faut enlever le caractère Alphanumérique qui se trouve au début du numéro de technicien (Par exemple, Si le numéro est A12345, le technicien devra omettre la lettre et entrer seulement les chiffres 12345). Le centre d’Aide devra faire de même de leur côté.
- Si c’est SUNCOR ou GLOBAL PAYMENTS, les clefs sont requises, nous nous attendons à ce que les techniciens soient au courant de cela.
- Tous les spots display qui requiert un RKL DOIVENT avoir la version de logiciel 50.2.13 ou plus haut.
- Le nom de fichier pour GLOBAL PAYMENTS KEYS au centre d’aide de GVR est GLPYO
SVP, contacter Mohammed Hafiz à [email protected]pour toute question relative à ce sujet.
Meilleur Salutation,
Nama Namasivayam